CONCERT OV. PHILHARMONISCH ORKEST F1LMN1EIIWS hengelo* s bier vol van smaak i Scherpe kritiek van de O.L.M.-boeren op de Minister van Landbouw In1000+1 gevallen Vergadering Volks universiteit Rijssen Woensdag de film De Nacht si TVC-RKSV 2-2 Boerderij-branden augustus 1962 Raiffeisen spaarweek 15-20 oktober R.V.-De Tukkers 3-1 EXCELSIOR LIET VOORSPRONG GAAN Vrijdag 12 oktober 1962 WEEKBLAD VOOR RIJSSEN Pagina 3 wat de huid ook deert of ontsiert helpt PUROL Zoals wij de vorige week berichtten ver zorgt het Overijssels Philharmonisch Or kest a.s. Dinsdag 16 oktober een concert in het Parkgebouw onder leiding van Jan Brus- sen. Als solist werkt aan dit concert mee de bekende pianist Gerard Hengeveld. Plaatsten wij over deze concertpianist en hoofdleraar aan 't Koninklijke Conservatorium in Den Haag reeds enkele notities, als ook over en kele uit te voeren werken, thans volgt hier nog een overzicht van de overige program ma delen: COPPELIABALLET. L. Delibes. Léo Delibes was lange tijd de gevierde componist van vele opera's en balletten. Ve le van zijn werken genieten nog steeds gro te populariteit. Hieronder valt ook het Cop- péliaballet waaruit hedenavond de tweede suite gespeelt wordt. Doordat Delibes geruime tijd dirigent was van de Grand Opera te Parijs en dus dage lijks in contact kwam met het operaballet, verwierf hij zich een grote kennis van de mogelijkheden op het terrein van de dans kunst. Zijn balletten bevatten alle een schat van onsterfelijke melodieën en door de stof vol gens een bepaald schema in +e delen wist hij een aangename en boeiende contrastwer king tussen solo- en groepsdansen te berei ken. Verrassend werkt bovendien de invoe ring van volksdansen, o.a. een Mazurka (Polen) en een Czardas (Hongarije). Voegen wij hierbij de dikwijls unieke in strumentatie, dan valt de enorme populari teit die Delibes alom nog geniet, niet te ver wonderen. Coppélia of Het meisje met de glazuren ogen (naar een der fantastische vertellingen van E. F. A. Hoffmann) werd door de balletscenarist Saint-Léon pasklaar gemaakt voor het ballet. Hij en Delibes zorg den voor een hechte samenhang tussen cho reografie en muzikale ondersteuning. Het ballet ontstond in 1870 en het gege ven luidt: Swanilde is verloofd met de jeug dige Frantz; deze heeft evenwel ook belang stelling voor een nichtje van de oude in strumentmaker Coppélius. Elke avond zit dit meisje voor haar ven ster te lezen. De jaloerse Swanilde ontdekt dat het nichtje evenwel een automaat is. Als ook Frantz op onderzoek uitgaat, wordt hij verrast door Coppélius, die hem met wijn benevelt en zijn ziel laat overgaan in de au tomaat, die daarna begint te dansen. Wan neer Frantz ontwaakt uit zijn roes, ont vlucht hij met Swanilde. SCHERZO EN MARS S. S. Rokofieff. De sprong van Delibes naar de muziek van de Sovjetrussische componist Prokofieff is rijkelijk groot. Geboren in het Ukrainse dorp Sontsovska, overleed deze toondichter in Moskou. In 1918 verliet hij Rusland, doch keerde er na 15 jaren terug. Te Parijs ontmoette hij zijn oud-leraar Diaghilew en schreef voor hem o.a. Le pas d'acier (De stalen schrede), een verheerlij king van de Sovjetische produktie. Deze daad en zijn grote buitenlandse suc cessen maakten hem de terugkeer naar zijn vaderland gemakkelijker. In 1951 verwierf hij de Stalinprijs, maar scherpe aanvallen zijn eveneens zijn deel geweest. Ondanks de vele valse noten (zoals men dit in de wandeling dikwijls hoort noemen) die in zijn vroegere scheppingsperiode uit zijn pen vloeiden, kruidde hij in zijn latere werken de akkoorden nog slechts zelden door gepeperde dissonanten. Niemand kan hem echter het ware muzikantenbloed ontzeggen; hij kent de waarde van de melodie, vooral die van het Russische volk. Het Scherzo en de Mars uit zijn opera: Liefde voor de drie sinaasappelen, geven hiervan een overtui gend beeld. De opera werd voor Chicago gecomponeerd en is indertijd ook in ons land opgevoerd. RHAPSODY IN BLUE G. Gershwin. Nog een stapje verder en wij zijn aange land in de wereld van de jazz. George Gershwin, geboren in Brooklijn en overleden te Hollywood, vestigde reeds vroeg de aan dacht op zich wegens zijn opmerkelijke mu zikale begaafdheid. Een mijlpaal in zijn ar tistieke ontwikkeling werd de hem aangebo den positie van repetitor bij de Dillingham- Ziegfield-produktie Miss 1917, waar hij de ge legenheid verkreeg zelf muziek te compone ren voor diverse musicals en revues. De Volksuniversiteit Rijssen hield haar eerste bijeenkomst van dit seizoen in ge bouw Jeruël onder leiding van de voorzitter de heer E. Dasselaar, die in zijn openings woord o.a. een overzicht gaf van het door de V.U. georganiseerde programma van het komende seizoen. Spr. was van mening, dat het programma veelbelovend kon worden genoemd, tenge volge waarvan de hoop werd uitgesproken, dat nog meer leden tot de V.U. zouden toe treden. Het bestuur heeft een ledenwerfactie gevoerd, die tot voorlopig resultaat heeft gehad, dat er 50 aanmeldingen zijn binnen gekomen, een aantal dat wellicht nog belang rijk groter wordt. Alleen door een groot aan tal laden kan de V.U. zich handhaven en de werkzaamheden uitbreiden. Nadat de secretaris de heerj. H. Roosink zijn ver slag had uitgebracht, en had medegedeeld, dat de V.U. Rijssen voornemens is zich aan te sluiten bij de Bond van Ned. Volksuni versiteiten, bracht de heer Dasselaar een financieel verslag uit, sulks in de kwaliteit van waarnemend penningmeester. Spr. zette uiteen en gaf daarvan bewijzen, dat slechts met alle moeite de financiële touwtjes aan elkaar konden worden geknoopt en dat het bestuur zich genoodzaakt had gezien de con tributie te verhogen. In verband met het aftreden van mej. Aalderink en de heer H. Pluimers als bestuurslid (niet herkiesbaar) en het plan tot uitbreiding van het bestuur werd een verkiezing gehouden van 4 be stuursleden. Gekozen werden de heren W. Borkent, J. Bruins, G. J. v.d. Maat en J. H. Roosink sr. Na afloop van het huishoudelijke gedeelte van de vergadering werden er enkele prach tige films vertoond, n.l. „Zweden, land der Vikings" en „De Lage Landen". Deze eerste vergadering van het nieuwe seizoen werd gesloten door de heer Das selaar. Uit het contact met de filmacteur-zangei Al Jolson ontstond in de tijd van nauwelijks drie weken de Rhapsody in blue waarvan de première op 12 februari 1924 in de oude Acolian Hall te New York met Gershwin aan de vleugel. Het werk behaalde direkt een stormach tig succes en begon spoedig een ware triomf tocht door de gehele wereld. Gershwins grote verdienste ligt ongetwji- feld in het feit, dat hij door vermenging van de ontwikkelde vormen der kunstmuziek met zuivere jazz-elementen een typisch Ameri kaanse muziekstijl heeft gecreëerd. LES PRELUDES Er. Liszt Het was Liszt zelf d'. 2 op 23 februari 1854 te Weimar de Préludes ten doop hield op een concert waarvan de baten bestemd wa ren voor de leder van het orkest. Liszt schreef 12 symfonische gedichten: Les Pré ludes is er de derde van en vanaf het be gin het meest geliefd geweest, vooral door de melodieuze thema's en 't poëtisch gege ven. Het programma ervan is ontleend aan een fragment uit de Meditation poétiques van Lamartint en wel de episode: Wat is het leven anders dan een reeks préludes tot dat onbekende gezang, waarvan de dood de eerste en meest plechtige toon doet klinken? De liefde is het betoverende morgenrood van „11e bestaan. Doch is er wel enig lot, waarvan het eerste geluk niet wordt onder broken door een storm, wiens dodelijke adem de schone illusies verjaagt, wiens noodlottige bliksem zijn altaar vernietigt? Welke wreed gewonde ziel wenst niet bij 't luwen van deze stormen, rust e zoeken in de tedere kalmte van het landleven? Even wel geeft de mens zich zelden lang over aan de weldadige stilte der natuur en wanneer de trompet het alarmsignaal laat horen, be zet hij haastig zijn gevaarlijke post om in de worsteling zich bewust te worden van zich zelf en van zijn volle kracht. Door deze bschouwing van Lamartine geïnspireerd, bouwde Liszt zijn symfonisch gedicht op, tot vijf contrasterende, in elkaar overgaande delen. Het eerste deel is eigenlijk een voorspel en tekent ons de mens als sterfelijk wezen. De inzet geeft direkt het materiaal van het gehele oeuvre; de eerste noten (c-b-e) vormen het g'—mmte van de voornaamste thema's. Uit een zuiver preluderend en im proviserend begin bloeit een imposante, over winning verkondigende trompetfanfare op. Dit korte deel wordt aan 't slot van het werk herhaald als zinnebeeld van de ge dachte dat geboorte en dood verwante levens fasen zijn. Deel twee bezingt lentegevoelens en lief desstemmingen. Twee liefdes-melodieën en een krijgshaftig thema (alle 3 varianten van het begin) trekken hier sterk de aan dacht en zijn in al hun eenvoud van factuur steeds weer van overrompelende bekoring. Het erste liefdes-thema wordt liefkozend door celli en violen gelanceerd en het twe- de innig en week door de hoorn geblazen. Als na de steeds toenemende extase 'n ver- ebbing volgt, verkwijnt de liefdesmelodie in lange zuchten, zoals elk liefdesgeluk potse- ing onderbroken kan worden door de mach ten van het noodlot. Het derde deel spreekt van de grote con flicten in het leven en heet: Levensstrijd. Het reeds eerder gehoorde noodlotsthema wordt nu zeer somber door de chromatische passage in de derde maat. Dit overheerst ook in het uitbeelden van het krijgsgewoel Door 't noodlot gevat, wordt de mens ener gieker en doet hij zich heldhaftig gelden. Deel vier brengt de mens terug naar de natuur. Overwonnen, doch uitgeput zoekt hij de genezend'- rust van de natuur; met on gekunstelde en lieflijke melodieën geeft de componist de vrede van het landleven in de ze pastorale episode weer. Tussen deze her kent men duidelijk het lyrische liefdesthema uit deel twee. Het slotdeel schildert de met een over winning bekroonde strijd van de mens. Bij na onmerkbaar gaan de delen 4 en 5 in el kaar over. Nadat de pastorale thema's meer en meer 'n heroïsch karakter beginnen te krijgen en de stemming ten slotte geheel is omgeslagen, schetteren hoorns en trompet ten een geheel nieuw marziale variant op het beginthema uit. Daarna neemt de mu ziek de vorm van een overwinningsmars aan en hoort men in de apotheose weer enige van de vorige thema's opklinken, thans na tuurlijk als krijgshaftige varianten. Les Préludes boeit altijd buitengewoon, vooral vanwege de uitbundige fantasie, waar mee de uiterst melodieuse thema's verwerkt ziin. Het is verrukkeliike muziek, ongewoon rijk aan schone muzikale vondsten, waar van immer een machtige bekoring uitgaat. La Notte is de nacht waarin een echtpaar zich van zijn onlustgevoelens bewust wordt. Er is sprake van een betrekkelijk sue cesvol auteur, getrouwd met een rijke vrouw. Zij hebben een laatste bezoek gebracht aan een stervende vriend - onder de indruk van het afscheid gaan ze naar een party waar de nieuwe roman van de schrijver ten doop wordt gehouden. De cocktail-priet praat wordt de vrouw (Jeanne Moreau) te veel - ze loopt de straat op, dwaalt door de stad, ziet jongens vechten, ziet mannen kinderlijk bezig met het afvuren van eigen gemaakte raketten, laat haar hand wei felend langs de verbrokkelde muur glijden van een verruïneerd huis, tuurt de hemel af waar een straaljager overvliegt - is ver bijsterd, verwonderd en eenzaam. De man (Marcello Mastroianni) is intussen naar huis gegaan, in slaap gevallen. Hij wordt wak ker, mist zijn vrouw, gaat haar halen, ergens buiten de stad bij een theehuis waar ze vroe ger samen waren. Ze eten in een klein res taurant, zwijgend kijken ze naar een caba retnummer, besluiten naar een feest van vrienden te gaan. Hij zoekt daar toenadering bij de verveelde dochter des huizes, zij ver zet zich tegen de verleidingsmanoeuvres van één der gasten. Tegen de ochtend vinden ze elkaar terug op het verlaten landgoed van de vrienden - ze proberen zich uit te spre ken, ze zoeken naar de waarheid over hun verhouding, naar de waarde van elkanders liefde. Maar alleen in de fysieke liefdesdaad bijna met wanhoop begonnen in het vroege park, kunnen ze zich aan elkaar „bewijzen". Advertentie Spaar paardjes uit het etiket voor de practische en charmante Hengelo-set Het onvergetelijke van de film is misschien vooral gelegen in die uiterlijke en dus schijn bare gestileerdheid - in de wijze waarop An- tonioni „erbij" is en zich toch kan vermom men als toeschouwer. De wandeling van Mo reau door de stad vol lawaai behoort tot de prachtigste stukken film die men in jaren kan hebben gezien - in al z'n eenvoud, in alle simpelheid van vorm, bij alle economie van middelen, zegt het méér over de mens van deze tijd dan vijftig bijeengekunstelde „ei gentijdse" drama's tezamen. Daar, maar zo in talloze scenes uit de film, is het„ alsof Antonioni alleen maar achter een hoge ma te van stijlzorgvuldigheid zijn emoties ver borgen kan houden - men is getuige van een tot het uiterste gespannen beheersing, een wonderlijke ingetogenheid, een boven menselijke pruderie. Met behulp van twee bokken is de 4njvendebitumenfabnek „Doms Heijmans' gelicht. Het 1000 brt. metende gevaarte was 8 september lc)62 voor de oostkop van de in aanleg zijnde Grevelingendam van Overflakkee naar Duiveland ge zonken. Verwacht wordt, dal de drijvende fabriek over vier maan den opnieuw bij de werkzaamhe den aan de Grevelingendam kan worden ingezet. In een aantrekkelijk gespeelde wedstrijd hebben beide ploegen de punten broederlijk gedeeld. Vooral voor de Rijssenaren was 't een wedstrijd van gemiste kansen. Deze kan sen deden zich speciaal voor rust voor, toen was zij verre superieur, maar de voorhoe de toonde tekort aan stootkracht. Er wer den heel wat aanvallen opgezet, waarin voor al Antoon Kamphuis een werkzaam aandeel had. Midvoor Hegeman bleek echter vaak te langzaam en teveel afwachtend. Ook de ove rige voorwaartsen wisten geen gebruik te maken van de diverse kansen. De thuis club maakte bij haar weinige aanvallen gebruik van een missen van de R.K.S.V.- linksback. R. buiten Linnemans kreeg hier door een uitstekende kans, die hij prompt benutte. Keihard schoot hij de bal langs doel wachter Pfeiffer. Na een half uur spelen scoorden de gastheren opnieuw, toen doel man Pfeiffer 'n hoge bal verkeerd beoordeelde en r.-binnen Beun de bal maar voor het in schieten had, wat deze dan ook prompt deed. Na de rust kwamen de oranjewitten fel opzetten. Fons Tusveld bezette nu de mid- voorplaats, wat ongetwijfeld een verbetering was. Na circa twintig minuten spelen kon de vrij talrijke R.K.S.V.-aanhang juichen, toen Hegeman zwaar gehinderd scoorde (2-1). Nog geen 5 minuten later was de stand gelijk. Met 'n vrij veld voor zich maakte Fons Tusveld geen fout (2-2). Toen even later Tusveld „gemangeld" werd, liet de matig leidende scheidsrechter Vroon rustig doorspelen. Wel kende hij de thuisclub voor een onschuldig handsgeval 'n penalty toe. Tot grote opluchting van de Rijssenaren miste de TVC-er Beun deze kans op de zege. De stand bleef ongewij zigd. In een gisteren gehouden vergadering van het hoofdbestuur van de Overijsselsche Land bouw Maatschappij met voorzitters en se cretarissen van alle afdelingen is van be stuurszijde scherpe kritiek geleverd op het beleid van de minister van landbouw. De Minister onttrekt zich vrijwel geheel aan zijn verantwoordelijkheid voor de hui dige moeilijkheden van de gemengde bedrij ven, zo werd gesteld. Hij legt enerzijds de verantwoordelijkheid bij de boeren zelf en verschuilt zich aan de andere kant achter het E.E.G.-beleid. De vergadering was echter van mening dat de minister zich hiermee te gemakkelijk vrij spreekt. Het vraagstuk van de overschotten van landbouwprodukten is een wereldomvat tend iets. Door een beperking door de Ne derlandse boeren alleen is geenszins een op lossing te verwachten. Dit zou tot gevolg hebben, dat wij ons van bestaande afzet markten laten verdringen door buitenlandse boeren. Een oplossing voor de overschotten moet gezocht worden door overleg van de regeringen op internationaal niveau. E.E.G.-regelingen bestaan nog slechts voor enkele produkten. T.a.v. de eieren past Duits land de regeling onjuist toe ten nadele van Nederland. Het ligt op de weg van onze overheid om via Brussel pressie op de Duit se regering uit te oefenen zich aan de spel regels te houden. Voor de melk en groten deels voor de varkens bestaat nog geen E.E. G.-regeling. Voor deze produkten heeft de minister van landbouw nog een directe na tionale verantwoordelijkheid. De Hoofdinspecteur voor het Brandweer wezen van het ministerie van Binnenland se Zaken deelt mede dat in de maand au gustus zeven en twintig boerderijbranden zijn voorgekomen, waarbij de boerderij ver nield of zwaar beschadigd werd. Twee van deze branden kwamen voor in Groningen, vijf in Friesland, twee in Dren the, zes in Overijssel, drie in Gelderland, twee in Noordholland, twee in Zuid-Holland drie in Noordbrabant en twee in Limburg. De directe schade door deze branden aan gericht wordt geraamd op 1.324.950.- Acht van deze branden werden veroor zaakt door hooibroei, zes door spelen met vuur, vier door blikseminslag, één door kort sluiting, één door benzine bij looplamp, ter wijl van zeven gevallen de oorzaak onbe kend bleef. Bij deze branden kwamen 1 paard, 56 kal veren, 34 varkens en 2.563 stulks klein- en pluimvee om. Uit de vergadering bleek hoe zorgelijk de financiële toestand op vele bedrijven thans is als gevolg van de lage prijzen voor het rundvee, varkens, eieren en de melk en de gestegen kosten. Reeds verscheidene boeren hebben elders werk moeten zoeken en wanneer niet spoe dig verbetering optreedt zullen er nog velen volgen. De vergadering sprak waardering uit voor de activiteit van het Hoofdbestuur van de O.L.M. Het voerde reeds verschillende be sprekingen met de confessionele organisa ties in de provincie, in Drenthe en Gelder land en met het Koninklijk Nederlands Landbouw Comité. A.s. dinsdag zullen de wensen uit Overijssel met kracht in het K.N. L.C. naar voren werden gebracht, waarbij kan worden gerekend op steun van de beide nabuurprovincies. Tevens wordt een brief verzonden aan het Landbouwschap, waarin dit wordt aange spoord een krachtig standpunt t.o.v. de mi nister in te nemen. Daarnaast werd een plan ontvouwd voor een te organiseren mas sale bijeenkomst wanneer deze nodig mocht blijken. Bij vele honderden banken in het gehele land zal in de week van 15 tot 20 oktober de vlag in top gaan, ter gelegenheid van de „Spaarweek". Deze Spaarweek is inge steld in dankbare herinnering aan burge meester F. W. Raiffeisen, die reeds in 1849 gegrepen door de nood onder de boe renbevolking, de eerste onderlinge spaar en leenbank stichtte. Zijn werk dat de be volking van zijn streek eindelijk verloste van de woekeraars, die letterlijk de macht in handen hadden, vond al snel erkenning en uitbreiding. De regels die hij had opgesteld voor zijn bank konden vrijwel ongewijzigd overgenomen worden door allerlei instellin gen in allerlei landen. In Nederland werd reeds in 1896 de eerste Raiffeisenbank vol gens deze regels opgericht en nog steeds werken de thans reeds 860 vestigingen, die zijn aangesloten bij de Coöperatieve Centra le Raiffeisen-Bank te Utrecht, volgens dezelf de principes. Deze vestigingen hebben ver schillende namen, maar hebben alle dezelf de doelstellingen van F. W. Raiffeisen in hun statuten. Elke bank is volledig auto noom. Er wordt bij de banken gespaard het aantal spaarders bedraagt reeds meer dan 1.500.000) en het ingelegde geld wordt in principe lokaal besteed. Bovendien werken alle Raiffeisenbanken volkomen belangeloos. Wordt er winst gemaakt, dan wordt deze winst niet uitgekeerd aan aandeelhouders e.d. maar gestort in een reservefonds. De to taal bij alle aangesloten banken gespaar de som is opgeklommen tot niet minder dan 3.140.000.000.- Om de naam "an Raiffeisen in ere te hou den, wordt op de meeste Raiffeisen banken van de Spaarweek iets extra's gemaakt. Dit kan gebeuren in de vorm van premies of van kleine geschenken voor spaarder- die tijdens die week komen inleggen. In vele plaatsen vormen zich in de Spaarweek zelfs rijen bij de banken. Ook internationaal wordt de Raiffeisen ge dachte geëerd: elke derde donderdag in ok tober wordt de Raiffeisen-dag gevierd in ve le landen. De Spaarweek is de week waarin deze dag valt. .V v Advertentie Een zich herstellend R.V. heeft een vol komen verdiende overwinning behaald op het boven aan de ranglijst staande De Tuk kers. Men kende het R.V. van enkele weken hier voor niet meer terug. Direct van de aftrap begon R.V. met een daverende serie aan vallen die echter steeds door de uitstekend doelman Voorhuis onschadelijk werden ge maakt. Na 10 min. was het echter 1-0 toen m. voor Steen doelman Voorhuis beheerst passeerde. Steeds weer werden gevaarlijke aanvallen opgezet, doch het duurde tot de 40e min. toen R. Buiten Euren vanaf de zijlijn met 'n prachtig schot 2-0 liet aan tekenen. Na de rust kwamen De Tukkers in de meerderheid doch de achterhoede van R.V. hield tot de 30e min. stand toen was 't de midvoor die doelman Kwintenberg het na kijken gaf. 2-1. De Tukkers probeerden de gelijkmaker te forceren, doch juist aan de andere kant kwam 'n doelpunt, toen v.d. Maat alleen voor doelman Voorhuis zijnde, geen fout maakte. 3-1. Een slecht spelend Excelsior heeft het za terdag niet verder kunnen brengen dan een gelijkspel tegen Heeg. De score werd geopend door Sprakel na een scrimmage voor het Heeg-doel. Heeg antwoordde met een serie goede aanvallen die de Excelsior-verdediging, waarin Poort man faalde met moeite wist af te slaan, 't Werd 2-0 toen Leusink uit 'n goede voor zet van Beunk de bal hard inschoot. On verstoorbaar gingen de Friezen met hun ge vaarlijke aanvallen door, wat resulteerde in een prachtig doelpunt van Jorritsma. Na de rust drongn de roodwitten steeds meer op maar het falen van de voor hoede en het goede werk van keeper Het- tinga voorkwamen doelpunten tot Leusink na 20 min. keeper Hettinga 't nakijken gaf. Heeg liet zich door dit doelpunt niet van de kook brengen en maakte er door Jor ritsma 3-2 van. 5 minuten voor tijd werd het zelfs nog gelijk toen Bergstra uit een corner de bal langs de verkeerd opgestelde doelman Ten Hove klopte. Verder Excelsior nieuws. Van de lagere sc iorenelftallen van Ex celsior geen nieuws te melden van vorige zaterdag, want de wedstrijd DES 4 - Excel sior 4 ging niet door, omdat DES uitstel had aangevraagd. De junioren speelden met wisselende kansen. Het A-elftal kon het wederom niet bolwerken en kreeg met 4-3 klop van Wierden A. Ook de junioren leden een nederlaag, door met 1-0 van plaatsgeno- te RKSV - A te verliezen, 't C-elftal deed 't beter en won met 10-0 van Omhoog B, terwijl Excelsior E niet wilde achter blijven en de Zweef D weer met een 9-0 nederlaag naar huis stuurde. Voor a.s. zaterdag zijn voor de lagere elftallen de volgende wedstrijden vastgesteld. Excelsior 2 gaat naar Wierden om SVZW te ontmoeten. De uitslag zal wel niet ver van een gelijk spel af liggen. Wat zal Ex celsior 3 doen? Zal zij op eigen terrein haar ongeslagen record handhaven tegen Sparta 2? Ook Excelsior 4 heeft een thuiswedstrijd en ontvangt plaatsgenote Sportclub Rijssen 3. Van de junioren hebben 3 elftallen een thuiswedstrijd. Excelsior B ontvangt Enter Vooruit A en het D elftal krijgt bezoek van RV B Tenslotte gaat Excelsior F naar Hellendoorn om Vesos C te ontmoeten, i

Erfgoed Rijssen-Holten

Weekblad voor Rijssen | 1962 | | pagina 3